ملک التجار اصفهان
نوشته شده توسط : آس چارتر

انگورستان ملک التجار یکی از آثار تاریخی می باشد که در اصفهان ساخته شده است و امروزه نیز به عنوان یک مکان تاریخی از آن بازدید می شود. اگر علاقه به آثار تاریخی ایران دارید اصفهان یکی از شهر های ایران با قدمت بالا است که می توانید آثار تاریخی زیادی را در آن مشاهده کنید. یکی از معروف ترین آثار تاریخی این شهر انگورستان ملک التجار از زیبا ترین خانه های تاریخی است که هر ساله از سراسر دنیا برای دیدن این اثر می آیند. این اثر مربوط به دوران قاجار یکی از دوره های زمان گذشته در ایران می باشد. اگر به اصفهان سفر کردید برای بازدید از این اثر زیبا یعنی انگورستان ملک التجار باید به خیابان هشت بهشت غربی و بعد خیابان ملک شمالی بروید. امروز نرم افزار ها و نقشه های آنلاین به راحتی می توانند مسیر های مختلف را از جمله مسیر رسیدم به این خانه تاریخی زیبا در اصفهان به شما کمک کند.

انگورستان ملک التجار از زیبا ترین خانه های تاریخی اصفهان,حیاط اندرونی خانه های تاریخی اصفهان,زیر زمین خانه های تاریخی اصفهان

معماری انگورستان ملک التجار خانه های تاریخی اصفهان

انگورستان ملک یک عمارت بزرگ با معماری بسیار زیبای قدیمی می باشد. جزئیات معماری بسیار زیبایی در این خانه تاریخی دیده می شود که علاقه مندان می توانند از دیدن این جزئیات لذت ببرند. این بنای تاریخی نیاز به بازسازی دارد و باید در این جهت اقداماتی برای آن انجام شود اما با این وجود در حال حاضر نیز از زیبایی وصف نشدنی برخوردار است. اگر برنامه اصفهان گردی دارید حتما این مکان زیبا را در برنامه ریزی های خود قرار داده و از آن بازدید کنید. مخصوصاً اگر به بنا های تاریخی و معماری ایرانی علاقه دارید بازدید این مکان صد در صد به شما توصیه می شود. در ادامه نکاتی را درباره ویژگی های معماری انگورستان ملک التجار برای شما شرح خواهیم داد. برای خرید بلیط هواپیما تهران اصفهان یا بلیط چارتر مشهد اصفهان به سایت خرید بلیط ارزان هواپیما سری بزنید.

بر اساس فضا های موجود این بنا شامل فضا های تفکیک شده ای مانند حیاط بیرونی، حیاط اندرونی، شاه نشین تابستانی و زمستانی، اتاق زهرا خانم، زیر زمین، سفره خانه ، آرامگاه و… می شود. جذاب ترین اجزا معماری هر بخش گچبری های ظریف و زیبا به همراه آینه کاری و کاشی کاری های چشم نواز است که در معماری ایرانی همیشه دیده شده است. درباره قسمت های مختلف دیگر این بنای تاریخی زیبا در ادامه توضیح خواهیم داد.

معماری انگورستان ملک التجار خانه های تاریخی اصفهان,انگورستان ملک التجار از زیبا ترین خانه های تاریخی اصفهان,حیاط اندرونی خانه های تاریخی اصفهان





:: برچسب‌ها: ملک التجار اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: